Tuesday, March 20, 2012

tulis lagi.... merapu jer tau

assalammualaikum......
hai .... rasanya dah lama aku x jengok2 kat sini......
sebuk sikit.... x der masa walaupun hanya sedikit......
nak wat cam ner... cam nie laa aku....
anyways..... gembira laa jugak sal ari nie baru der peluang keemasan
tok melepaskan rindu dendam kat sini...... hehehehe.....

aper khabar semua.....??? nak cerita per yaa..... sebelum tu  nak minta maaf laa dulu..... maklum laa dah lama x menulis..... mesti korang boring kan..?? yer laa intro tah paper tah........ okey laa.... aku nak mula menulis dan merapu.... harap korang enjoy membaca... kalau x enjoy.... tekan jer botton kat atas tu (x) senang jer......

tuk pengetahuan korang aku sebenarnya home sick..... dah lama dah x balik kampung..... dah lama dah x joint ngan geng nek gerek p jalan2..... aku rindu semua tu..... rindu nak jumpa kawan2 sekepala yg seangkatan ngan aku.... yg sama2 menuruni lurah dan sama2 mendaki bukit2 serta meneroka alam flora dan fauna ciptaan Yang Maha Kuasa.......

dah lama semua tu aku x buat....... aku rindu saat2 tu semua....... rindu nak berkhemah dalam hutan empat lima hari ..... survival ...... perangkap ayam utan..... memancing serta menyelam tembak ikan....... mandi pukul tiga pagi kat air terjun...... ermmm rindu semua tu...... bila laa agaknya aku nak dapat kembali suasana macam tu aku pun x tau...... maklum laa ....semua kawan2 aku dulu pun dah ada tanggungjawab masing2 semua dah ada family yg perlu diutamakan dulu..... last aku ingat aku pergi menembak ayam hutan kat dalam hutan kelapa sawit ngan abg angkat kat selama kedah....... dapat laa sikit..... tu pun jenuh..... yg aku nak tergelak tu .. ada ka dia suruh aku tembak ayam yg dok tengah berlepak dan bermain kat bawah perut lembu kat situ..... sampai aku kata kat dia.."GILA NAK BG AKU MAMPUIH KA ... NANTI KENA LEMBU TU SAPA NAK JAWAB..?"...... dia gelak jer bila aku ckp cam tu..... dia kata 'hang cuma tembak ayam ja.... bukan tembak lembu...... habis2 sangat kena kaki lembu ja... x mampuih laa lembu tu.....'

ermmm..... aku rindu semua tu...... kalau boleh saat nie jugak aku nak balik... nak makan ayam hutan bakaq ngan lumpur (balut cam bola sepak.... sedapppp)..... rindu nak terjun sungai ligan anak2 ikan..... dan kadang2 kena ligan ngan org2 tua...... hehehe...... biasa laa.... terjun x pernah pikiaq apa yg ada kat bawah tuu..... kadang2 dah tau pun apa yg ada tetap terjun jugak..... seronok dengaq dia org beletiaq..... dan paling rindu sangat bila baru2 nie tengok tv3 tunjuk cari ikan laga dan ikan kelisa emas..... dah lama aku x buat kerja tu..... rindu laa oiii.... ahhh aku dah x boleh nak menulis....... maaf laa yer..... air mata dah nak gugur dah nie...... arghhhh home sick sangat2......

No comments: