Monday, August 15, 2011

pertanyaan tentang cinta....


1. love, what is love?
aku pernah terbace cinta itu adalah satu komitmen. aku setuju dengan pendapat mereka. sebab cinta itu bukan untuk di pakai buang. dan juga bukan untuk di campak merata. sebelum bercinta janji macam-macam, lepas dah bercinta satu janji pun tak di tunaikan. cinta bukan macam tu,cinta perlu di rancang dan di laksanakan sebaik mungkin.cerita pasal komitmen, bila bercinta pasangan akan harap kan kita bertanya khabar berita. harap kita ajak mereka keluar. harap agar kita datang untuk berjumpa dengan mereka. mereka tak nak lebih daripada itu. just tunjuk la sikit komitmen.biar sedikit. yang penting mereka tak rase meraka sedang bertepuk sebelah tangan. bila ada nya perasaan macam tu, jangan marah bila pasangan ada orang yang ketiga.ingat ape yang aku cakap, jangan marah bila pasangan ada orang ketiga kerana komitmen yang kurang daripada anda.

2. how can you sure that you in love?
hmmmm , yang ni simple je aku nak jawab. kalau aku la, bila masa aku tak boleh tidor kalau tak dengar suara dia. kurang-kurang 3 jam gak la gayut. bayang kan kalau dah 3 jam borak, lepas tu hari-hari pulak, rase rase la ade banyak lagi takk benda nak borak?agak-agak bosan takk nak borak?haaaaa,aku rase happy je borak dengan dia, aku rase tak nak letak je bila borak dengan dia, lepas tu ade je cerita  yang tak putus-putus. aku rase itu pun dah cukup pasti im in love. kalau tak cukup lagi, bila kau tersasul nak sebut nama orang lain, tapi kau tersebut nama dia.hahaha...for sure kau tengah ingat kat die la kalau sampai macam tu sekali.hahaha..aku pernah lalui semua ni mase nak ayat aweks dulu.sies,sampai sekarang pun aku tak pernah nak bosan borak dengan dia. Dengan perangai dia yang gila-gila macam aku gak, memang aku tak pernah nak bosan.sebab dia selalu buat aku tergelak dengan tingkah laku dia.dan kalau dia gelak memang tak ayu.mengalah kan naga mengaum!hahaha

3. what about fight or conflict between you and your lover?
kalau gaduh or konflik antara pasangan ni memang sering berlaku. sangat-sangat selalu.antara aku dengan aweks pun still ada benda yang membuatkan kami gaduh. bukan nak cakap kami je, orang yang dah beranak pinak pun boleh cerai kalau gaduh betul tak? tapi kita kena pandai handle masalah ni. jangan biarkan ego tu menguasai diri. pertama sekali kita kena buang ego kita. ego memang salah satu punca masalah-masalah macam ni terjadi. tak percaya? try la kalau berani. mampos kau clash dengan pasangan kau nanti.hahaha. tapi bila bergaduh, ianya boleh mengeratkan lagi hubungan antara pasangan. makin mengenali pasangan. kalau tak gaduh mase bercinta, tak kan nak bergaduh mase dah beranak pinak. so, yunk jom gaduh jom!hahaha

4. can you and your lover still in love each other until you ninety?
daripada aku, aku yakin dengan diri aku.sebab aku ade prinsip aku. prinsip aku dengan dia satu je" aku tak kan lafaz ayat clash or cerai dengan dia sampai aku mati". itu prinsip aku. kalau dari dia itu aku tak tahu. bukan setakat 90 tahun la, kalau umur aku panjang sampai aku dah tak larat nak bangun pun aku masih cinta kan dia. sampai bila bila.
5. can you describe, what the different between she and your ex?
hmmmm, 1st sekali aku nak cakap dulu aku banyak pasang lain-lain. aku ada dia, dia, dia dan juga dia. banyak kan? aku nak beza kan dia dengan ex aku yang lain senang je, aku ade die je. tak kongsi-kongsi pun. yang ex aku dulu dorang kongsi kongsi. sumpah dulu aku jahat sangat. sangat-sangat. tu la bila mase aku pernah sekali di timpa masalah macam ni gak, baru aku nak beringat, dulu aku lagi teruk dari apa yang aku kena masa tu.lagi satu, dia tak sama dengan mana-mana perempuan yang aku kenal. yang sangat senang untuk berkenalan dengan semua orang. ehhh, aku pantang betul benda-benda ni. nasib baik la dia tak.kalau aku nak describe, banyak lagi sebenarnya. tapi nanti makin banyak lak cerita dulu terungkit.hahaha.so untuk soalan ni, aku jawab takat ni je la.

6. if you get married with her, what 1st thing you want to do?
ehhh?tak kan aku nak cerita kat sini. malu la aku.hahaha..tunggu aku kawen dulu la ek?hahaha...tapi jangan harap aku na cerita.bye bye.hahahahha


No comments: