Saturday, June 25, 2011

BASIKAL PUNYA PASAL........

Assalamualaikum....... 
hai semua ....... mai sini ramai2 ..... 
mai...mai..... jangan x mai....... mai tengok apa yg ada kat sini......
hahahaha ...... 
dah macam Sheila Rusli plak....... 

ermmm.... aper ek yg sebenarnya yang aku nak tulis.....
aaaaaaaaaaaaa baru aku teringak........
tentang basikal atau gerek kata orang-orang utara

aku sebenaqnya dah lama teringin nak ada basikal down hill...... oleh kerana minat tu ...aku telah joint satu kelab basikal kat seberang perai selatan........ geng basikal tu nama dia 'KELAB SUSU LEMBU'......
oleh kerana aku x dak lagi basikal jadi aku telah jadi pengiring atau MARSHALL untuk ahli2 kelab tu jika dia orang nak adakan aktiviti-aktiviti dia orang......
aku selalu la gak ikut dia orang dan selalunya aku ikut dia orang ngan kereta atau motorsikal jer....... dan ada la sekali sekala tu try naik basikal dia orang ...... x jauh..... dalam satu kilometer jer........ hahahaha mana nak leh jauh .... sakit bontot bhai...... oleh kerana aku selalu ikut dia orang punya aktiviti ........ aku banyak la dapat tengok tempat2 org yg x pernah aku tengok sebelum nie........
nak tau x kat mana dia org punya aktiviti sebelum nie.....?????? first kita org pergi CAMEROON HIGHLAND......... up hill dan down hill ke kilang teh boh ...... naik basikal keliling cameroon.......... naik basikal dari cameroon ke brincang........ perh....... wa cakap lu...... wa punya 'barang' rasa cam x der jer bila turun dari basikal......... serik rasa nak nek beskal dah masa tu...... masa tu jer la...... bila dah okey jer.... naik balik beskal tu.... hahahahah.......past tu bila balik dari cameroon ....... start dari blue valley sampai la ke simpang pulai...... down hill......... best gila........ wa cakap lu...... dah x pikir aper-aper dah time tu...... takut ada gak bila selisih ngan lori yg gedang-gedang (besar-besar)....
second trip.... kita orang ke Bukit Merah........ lalu ikut jalan parit tali air dari Bagan Serai sampai la ke Bukit Merah Laketown Resort........... trip nie banyak mengajar aku tentang cara2 nak handle kes2 kecemasan..... ini adalah kerana ada ahli kumpulan yang krem kaki dan terdapat tiga dari tujuh basikal yang tayarnya pecah (tiub dalam rosak).........
trip yang ketiga lak .... menyertai JAMBORI BASIKAL BUKIT MERAH..... ni kira firt time menyertai pertandingan berbasikal.......
trip keempat joint LE TUOR DE KAMPUNG........ dan selepas tu banyak la lagi sekitar bukit 300 kaki, bukit Dato' Zainol, Bukit Tebuan..... dan yg last sekali cuti baru2 nie ...... hari terakhir cuti pertengahan tahun ... hari ahad... kita orang tawan GUNUNG JERAI.......
dan satu lagi yang bakal kita org joint ialah KAYUHAN BENDANG.....  di BERTAM.......pada 10 julai 2011 nie....... hmmm sebelum aku lupa ... ada ahli kelab yang menyertai kayuhan basikal di JELI Kelantan...... dalam banyak-banyak hal ...nak jadi cerita...... oleh kerana kesetiaan aku pada kelab..... ahli2 kelab dah berpakat nak hadiahkan aku sebiji basikal ....... dan setelah siap semua peralatan untuk menjadikannya sebuah kenyataan ....... maka aku telah dapat basikal tersebut....... terima kasih yg x terhingga untuk semua ahli2 kelab atas usaha untuk bagi aku hadiah tersebut....... aku sangat2 hargainya......
dan untuk pengetahuan korang...... aku baru jer balik dari kayuhan solo aku dari rumah ke AIR PUTEH, SERDANG, KEDAH.... naik semput juga lak aku kayuh tadi........ okey..... nanti aku sambung lagi cerita aku.... nak layan 'dhil to pagal hai' kejap........

No comments: