Tuesday, April 19, 2011

perempuan.....perempuan.......perempuan......



Bukan bermaksud nak kata lelaki betters than perempuan,
GIRLS always number one okay!! But Sometimes sesetengah girls ni la yang macam buat aku menyampah!!
Firstly, perempuan yang EGO tinggi melangit! Girls yang type ni la yang paling aku tak berkenan sekali. Belagak semua nak dia betul je. EGO tak kira tempat. Susah deh nak cakap, yang penting EGO la!
Second, Perempuan yang COVER CUN. For perempuan yang time macam ni, aku tak boleh nak kata la. Aku rasa lelaki pun menyampah kot. 24 hours nak cover cun, berlagak diri kununnya DIVA. Kalau muka tu memang betul-betul cun tu tak pe lah jugak, ni muka penuh jerawat batu. Just IMAGINE!! Wuarghh kadang boleh buat orang menyampah jugak kan.
Thirly, Perempuan yang sebenarnya teruk but pretend yang dirinya MULIA. Paling mulia la kot. Maksud aku macam ni, just imagine there is two girls, from same country. yang berbeza bantuk badan dan warna kulit je la. Si A ni memang dah dressing kalah minah rempit, Si B pun macam tu jugak. BAju ketat-ketat, Pendek, Singkat, BUT pakai TUDUNG. But Si B ni leh pulak kata yang Si A ni memang dressing code die macam perempuan kampung yang terkena kejutan budaya bandar padahal Dia tak tengok pulak dressing dia sendiri. Faham tak apa yang aku cuba sampaikan ni?
Fourthly, Perempuan yang menggedik 24 four hours.
Fifthly, Perempuan yang tak boleh senang dengan kesenangan orang. Hah! Type yang macam ni yang paling aku pantang sekali. WHY? Because aku jumpa banyak sangat perempuan yang type macam ni. Gile banyak. Aku tahu la perempuan ni ada 9 Nafsu, but at least control la NAfsu korang tu. Try to do Your Own Bisnes leh tak? Jauhkanlah sifat dengki, tak senang duduk dengan keselesaan dan kesenangan orang lain. Jangan la terlampau jadi BUSY BODY sangat.
LASTly, Perempuan yang suka bergossip, dan mengata orang lain. Perempuan type ni pun buat aku panas jugak. Aku ta faham la dengan korang, BOSAN sangat ke hidup korang sampai perlu nak bergossip ni? Hrmm? Terlampau BOSAN sampai terpaksa memfitnah dan mengata orang lain untuk mengisi masa lapang? TAk ada masalah nak cari masalah. Ape la korang ni.Just imagine belakang budak ni bukan main korang mengata. Tapi depan-depan masing-masing buat muka mulia je. Baik je. Pijak semut pun tak mati.
LASTLY, Perempuan yang menggunakan orang lain untuk kesenangan diri sendiri then bila dah senang lupa diri. Dan juga perempuan yang mengharapkan balasan setelah membantu orang lain. Yela orang selalu kata sebagai manusia kita kena give and take. But bagi aku, sebagai sesama manusia GIVE and TAKE tu macam tak payah ada dalam kamus hidup aku. JUST whatever yang korang buat just buat dengan IKHLAS bukannya sebab nanti orang yang korang tolong tu leh tolong korang balik. Nasib korang la kalau kawan korang tak nak tolong korang ada masalah. Padahal korang ikhlas tolong dia. Time ni lah sebenarnya KORANG boleh tahu whether kawan korang ni KAWAN atau pun LAWAN.

No comments: