Wednesday, June 4, 2014

diam ku buat mu

aku sengaja berdiam
aku juga menyepi
dari muka buku ini
juga dari rangkaian
jalur perhubungan

semua ini ku lakukan
hanya kerna diri mu
demi menjaga hati mu
memelihara perasaan mu
segalanya buat diri mu

aku mahu kau mengerti
sejauh mana aku korban kan
rasa cinta ku untuk mu
bukan sekadar ucapan
janji yang ku lafas kan

sekian waktu kebisuan ku
sebahgian terjawab
tentang hati dan perasaan
dari kamu dia dan dia
yang pernah melafas janji

kamu dia dan dia
telah letak kan
sembilu terbisa
didalam hati ku
disaat aku berseorangan

sakit teramat sakit
ketika getar kerinduan
menghiris lalu melukai
dinding dinding hati ku
membungkam aku
menderita dan sengsara

apa daya ku
selain tabah dan redha
pada suratan tertulis
tanpa meletak kan diri kalian
khilaf atau bersalah kepada ku

semoga kalian bahagia
setelah sampai ketujuan
dan aku sangat mengerti
selama ini diri ku
hanya sebuah jambatan

No comments: