Saturday, September 1, 2012

baru jer tulis.....

Terpana jiwa, terkedu seketika
Bukan kerana terpaku dengan apa yang ada di hadapan mata
Sebak... 
Mungkin itu yang terbaik untuk merungkai perasaan di jiwa
Mungkin kecil pada pandangan insan biasa

Tetapi tidak buat kau dan aku yang merasa.

Jangan kau menilai tanpa mengenali
Jangan kau mengagak tanpa merasai
Jangan kau berhenti tanpa mencari
Jangan kau menjauh tanpa membuka hati
Jangan kau menyangka perkara yang belum terjadi.

Bukan aku mementingkan hati
Cuma satu yang ku pinta dari diri
Izinkan aku untuk mengenali
Izinkan aku untuk merapati
Izinkan aku untuk menyayangi.

Perasaan itu bukan lah ku pinta mahu pun paksa
Kerana ia anugerah dari yang Esa
Buat kau dan aku, untuk melihat dan menguji hamba-Nya
Ke mana dan bagaimana kita menggunakannya.

Bukan aku tidak mahu memahami peritmu
Bukan aku tidak pernah merasai keadaan itu
Bahkan berkali ganda mungkin lebih sakit darimu...

No comments: