Saturday, March 31, 2012

..Seandainya Kita Sehati Sejiwa...

permulaan perpisahan dengan dye memang sesuatu yg amat sukar utuk kite tempuhi..apatah lagi cinta dye kite harapkan itulah yg terakhir..namun ape yang kite dapatkan..akhirnya perhubungan itu dicalar dengan duka..lara..

menangis kite dalam kepayahan..kekosongan jiwa begitu terasa..sedaya upaya kite buang jauh-jauh tentang dye..tentang kenangan..buat apa kite simpan kalau hadir kesakitan yg berpanjangan..lantas kite cuba senyum..tawa..namun semua terasa pahit..

kesendirian..mengajar kite tentang ketegaran hati..muhasabah diri..

kite menjadi pejuang..perjuang perasaan yg hidup nie harus kite teruskan tanpa dye..
kite layak bahagia walaupun bukan dengan dye..yakin dengan janji ALLAH swt..balasan bagi hambanya yang sabar dengan dugaan..redha dengan ape yg berlaku..


barangkali kite tertanya-tanya dari mana terbitnya rasa bahagia?? bahagianya kite bila kite dapat rasakan kasih sayang ALLAH swt melebihi segala-galanya dimuka bumi nie..kite tidak pernah kesendirian kerana ada 'DIA' yang lebih dekat dengan diri kite..


berlapang dada..biarlah dye bahagia..dan pasti suatu masa nanti kebahagian itu akan menyusur jua..bila?? di mana?? dengan siapa?? itu rencana ALLAH swt..kite sebagai hamba..hanya mampu berusaha.... berdoa...... serta bertawakal.. semoga yang hadir nanti adalah seseorang yang lebih baik dari dye..dan sememangnya telah ditakdirkan untuk kite..seharusnya kite perlu tau kebahagiaan itu bermukim di hati..dalam diri kite sendiri...

No comments: