Monday, January 9, 2012

SELAMAT TAHUN BARU.....

Detik Lembaran Baru
teriakan dan sorakan 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1
senada seirama..... 2 0 1 2
kau datang saatku terdiam
percikan bunga-bunga api
... kerdipan bintang-bintang langit
berkumandang dikeheningan malam

Memoir 2011 tetap bersemadi
engkau pergi saat aku masih mencari
mengamit memori indah lara
sudah kutulis dengan mata hatiku
namun kau hapus dengan tinta kelabu
biarkan air mengalir
dan waktupun terus berlalu
mengapai angan seputih melati

Buat sahabat, kawan, rakan seperjuanganku
aku biasa menjadi pendengar setia bak Suria FM
tika dibelenggu diri .....
aku biasa membuatmu tertawa,
aku biasa membuatmu bergembira,
untuk sahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan.
untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan.

Anak-anak didikanku
untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan
Aku menjadi pendorong kejayaan
Dengan bimbingan fizikal dan minda
Dalam tangisan dan keluhan
menapak kejayaan dan segulung impian

Buat teman, dia dan gprknku
Aku hanya pencetus jiwa
layanan perasaan buaian rasa hati
Keluh resah tak bertepi
untuk mencintai dan dicintai,
itu adalah hak istimewa yang diberikanNya
aku hanya seorang insan
pendengar setia daripada pemerhati kaku
aku tetap aku.......

Andai ku tahu
apa sulitnya bagi ALLAH
bila DIA sudah berkehendak
dan berpeganglah sahabat, kawan, teman, rakan,
anak-anak didikan, teman, dia dan gprkn
dalam doa indahmu
itu adalah sumber ketenangan.
dalam kepasrahan hati dan jiwa.........

jika dunia ini persinggahan
bekalan hidup untuk perjalanan
yang kian menghimpitkan kita
penghidupan ini seribu macam kemanisan
mencapainya perlu seribu macam pengorbanan
dalam kemaafan ini aku pohon restuNya
lembaran ini dapat mendapat hidayahNya
hanya ungkapan kasihku
Selamat Tahun Baru..........andai ku tahu

No comments: