Sunday, July 17, 2011

sedih tau....... kami berpisah bukan secara aman...............

Hurmm.

Hari ni masih seperti hari hari yang sebelum. Hampir empat hari aku ditinggalkan. Sunyi. Sumpah sunyi. Phone aku membisu. Orang yang mengalami je yang faham apa yang aku rasa sekarang ni. Aku hanya ada dia. Hanya dia. Siapa lagi yang nak kejut aku subuh. Dulu memang mummy yang selalu call aku. Tapi bila mummy dapat tau yang ada sang puteri yang selalu ambik tugas mummy, mummy terus tak nak kejut aku dah. Ah ikutkan hati nak je aku suruh mummy sambung kejut aku tau. Bukan aku tak boleh bangun sendiri, boleh je tapi aku mesti rasa macam tak happy. Serius. Biasanya dia lah yang pagi pagi buat aku tersenyum sebab bangun pagi aku mesti dengar suara dia. Tapi sekarang hambar. Bangun guna alarm sendiri. Terlajak bangun tak payah cakap la kan. Memang selalu! Dah tak ada siapa pun yang care pasal aku sekarang ni. Lantak ah aku ni dah makan ke, aku ni cukup tidur ke, aku ni sakit ke, aku ni sihat ke, semua dah tak ada siapa tanya. Sumpah rasa kehilangan gila. Aku bukan gedik mengada terlebih. Bukan. Aku dengan dia berpisah cara sedih. Sebelum dia pergi dia ada message, ada call. Tapi masa tu aku sangat sibuk dan tak perasan pun ada orang call. Bila aku perasan dan call balik, hampa. Terus tak dapat contact. Aku masa tu rasa macam nak nangis tau. Kalau pisah cara okay aku takdelah kisah sangat. Aku boleh terima. Tapi kalau macam ni aku jadi macam terbiar gila. Aku dah cakap, kau tak kan faham. Tak kan. Malam dia pergi aku memang tak dapat tidur. Lagi laju aku baca blog dia lagi laju airmata ni keluar. Sedih tau. Dah la masa dia nak aku teman dia aku selalu sibuk dengan kerja. Selalu sangat macam tu. Aku selalu abai dia.

Hurm menyesal sampai sekarang tau. Aku tak pernah dibiarkan macam ni. Dulu kalau keadaan teruk macamana sekalipun dia tetap akan bawak phone. Tapi kali ni lain. Memang 5 hari aku tak kan contact dia langsung. Lama tau. Phone aku senyap je sekarang ni. Aku nasib baik tengah sibuk dekat Tanjong Malim. Kalau tak sibuk agaknya tiap malam kot aku keluar airmata teringat dia. Entahlah, aku sendiri pun baru tau yang aku selemah ni. Kalau gaduh boleh je tak contact segala. Tapi kalau macam ni memang aku tak boleh. Serius cakap. Aku tak nak dah benda macam ni berulang. Tak nak dah! Kalau betul betul dia tak nak contact aku langsung lebih baik kita pura pura gaduh. Kalau boleh aku nak gaduh besar-besaran. InsyaAllah aku akan tak kan selemah macam ni. Tapi pastinya kau pulak akan risau sebab kau risau aku mengadu masalah dekat orang lain. Haih la labu. Bilalah kau nak percaya aku sepenuhnya kan.

Banyak gila  aku nak cerita tau. Aku harap kau sentiasa okay dekat sana. Harap jugak kau dapat balik dalam keadaan okay jugak. Aku sentiasa doa yang terbaik untuk engkau. Mereka pun tau macamana aku gila bila kehilangan kau. Serius macam meroyan. Ah emosi! Sorry. Aku terlalu rindukan kau. Aku rindu sangat. Rindu nak borak dengan kau sebelum tidur. Pulanglah sayang. Kalau boleh. Hurm.

1 comment:

anis said...

sabar ye dik...law ase kesunyian sgt...akk ade...=)