Thursday, April 28, 2011

sejer gatal tangan nak tulis

hai semua.... mari mari... dekat2 ....mari baca dan tengok apa yang ada......
hahahaha yg sebenarnya x der mende pun... sajer- jer nak penuhkan blog....
untuk kali ini ......cerita aku bermula pada hari selasa yg lepas......
26/04/2011..... aku x der kerja...... so pada petang tu decided
nak pegi ronda-ronda habiskan minyak kereta........
entah macam mana sajer jer aku terkona masuk satu taman kat Bandar Baharu.....
pusing kiri .. pusing kanan.... baru aku terperasan..... taman nie taman yg sering aku masuk
sering aku lawati...... x kira malam atau siang......
dah habis pusing satu raound.. aku pun patah balik nak keluar....
dipertengahan jalan.. aku jumpa seseorang yg aku sangat kenal.....
betul ker nie..... betul ker budak kecik nie...???
hmmm.... bila berenti dekat dia ..baru la aku cam....
mmg budak kecik tu aku kenal sangat.... dan mmg taman yg aku masuk ni x salah lg....
nie la taman perumahan dan kawasan rumah org yg aku sayang.....
berbalik pada budak kecik td... (adik 'dia' la) aku ajak minum kat kedai yg ada kat taman tu....
adik 'dia' ok jer....
semasa makan(aku la) dan minum... x banyak sangat yg kami bualkan .... sajer-jer nak tunggu waktu magrib sampai....... bila dah habis makan dan minum... tengok jam dah 7.30 petang.... apa lagi ..aku pun suruh adik 'dia' balik... takut jugak nanti 'dia' tercari-cari......
habis tentang cerita hari selasa tu.....
hari nie pulak hari khamis..... 28/04/2011
aku masih x der kerja...
aku talipon kakak angkat aku cakap nak jumpa......
nak tau kakak angkat aku kerja kat mana...???
kakak angkat aku nie kerja kat bekas sekolah "dia" la..
so, pada pukul satu setengah aku sampai la dekat kakak angkat aku tu....
nak jadi cerita .. sebelum aku jumpa ...
aku parking sebelah satu grandlavina..... tengok punya tengok kereta bapak 'dia'....
adoyai kenapa la mesti aku jumpa kat sini.... tp x kesah laa... aku cuma jumpa kereta jer...
aku pun masuk pejabat kakak angkat aku ... elok jer masuk.....
jeng..jeng ...jeng.....
terserempak ngan bapak "dia"...... bapak 'dia' tengok jer kat aku atas bawah....
aku x terkata ..terkedu...... terus aku salam tangan bapak 'dia'....
kang kata kurang ajar lak x hormat org yg lebih tua......
yg paling best tu.. bapak 'dia' leh sound kat aku....
"nape dah lama x g kat umah.....??? sebuk ker... ????"
aku sambil lewa terus cakap ...
"a'a sebuk sikit... nie pun datang ada kerja...."
terus aku blah jumpa kakak angkat aku....
tp aku x selesa jumpa kakak angkat aku kerana bapak 'dia' kejap2 jeling kat aku....
huh ... tension tul.....
so , aku pun x la lama dapat jumpa kakak angkat aku.... aku pun nak cabut balik...
lagi pun kakak angkak aku nak kerja.....
sebelum tu aku salam laa sekali lagi ngan bapak 'dia' tanpa ckp sebarang perkataan pun.....
aku terus masuk kereta sambil berkata lam hati...
nyesal datang hari nie......

No comments: