Saturday, April 9, 2011

ade aku kesah...........

hai kawan2........ 
hari nie aku nak bawa korang menilai satu potong ayat........ 
ayat yg x leh blah kata org ...... 
'ade aku kesah'.........
hahahahahaha........ 
satu perkataan yg sering bermain difikiran aku sejak sekian lama......
aku pun x tau naper ayat nie sering bermain difikiran
mungkin agaknya aku mula dah terasa cam aku dah dipermain-mainkan oleh perasaan aku sendiri kut.....
sebelum tu ... aku nak bg tau la kat kawan2 ..... 
aku ader sorang kawan..... kawan yg terlalu istemewa buat aku...
aku sanggup lakukan apa saja demi kesenangan kawan aku nie.....
aku sanggup menipu keluarga... asalkan aku dapat bersama dengannya....
aku sanggup beri apa saja kepada dia walaupun 
ada ketikanya aku mmg terlalu sayangkan benda yg aku beri tu
aku sanggup buang masa kesenangan dan waktu kerjaku
hanya kerana dia.....
dan senang katalah..... aku memang sanggup buang masa, buang duit, buang benda dan segala=galanya hanya kerana 'dia' kawan yg aku sayang sangat2........
okey.... berbalik pada tajuk asal aku tadi......
'ade aku kesah'
memang sebelum nie aku x berapa kesah sangat tentang apa yg dia lakukan.....
walaupun adakala dan ada masanya ada perkara-perkara yg dia lakukan 
yang melukakan hati dan perasaan aku.....
aku x ambil kesah sangat..... nak tau sal per...???? 
pasal aku tau siapa aku dan siapa dia yg sebenarnya...
malah aku leh lagi wat lawak ketika itu untuk senangkan hatinya dan hati aku yg sebenarnya......
tiada langsung rasa cemburu marah sakit hati perasaan dengki 
atau apa apa pun kerana aku tau batas aku .... 
hanya sebagai seorang 'kawan'.........
tapi selepas 'dia' kata 
'saya sayang awak' 
dan 
'tolong jangan pertikaikan kasih dan sayang saya terhadap awak'
aku dah mula rasakan
perkataan atau ayat yang x blah tu
'ade aku kesah'
memang satu ayat yang aku kena ambil berat sebenarnya.....
memang aku kesah sebenarnya...
aku dah mula rasa bahang ayat tu...
aku mula dah ada perasaan cemburu
aku dah mula ada perasaan marah
aku dah mula ada rasa macam macam perasaan yangg sebelum nie x ada kat aku....
hmmm.... aku pun dah x tau apa yang x kena kat aku nie.......
aku bukan nak ungkit segala pemberian aku kepadanya...
bukan nak ungkit segala masa yang terbuang kerananya..
bukan nak marah atas segala pembohongan dan penipuan yang dibuat ......
sebenarnya nak bagi tau........ aku memang kesah sebenarnya.........

No comments: